Det er en myte at visse tider av året er salgskirkegårder. Gjett hva? De er faktisk enorme muligheter…
For flere strategier som dette, sjekk ut min salgstips videobibliotek på YouTube…
Så jeg tar opp denne videoen om sommeren, og du kan se den om sommeren, eller kanskje du ser den om høsten, eller kanskje du ser den midt på vinteren.
Men du vet, det som skjer med alle selgere er at de snakker seg inn i en tid på året når du bare ikke kan selge.
Kanskje det er høytider, eller kanskje det er sommersesong, eller kanskje det er fredagen før en langhelg, eller kanskje det er påske, eller kanskje det er rundt bursdagen din.
Det ser alltid ut til å være noen dager i året hvor selgere sier, åh, jeg kan bare ikke selge, så jeg kan like gjerne ikke prøve.
Vet du at noen av disse årstidene er de beste tidene for å ringe? Hvorfor? Fordi andre mennesker ikke er det.
Jeg har alltid funnet ut at de lavsesongene, hvis vi kan kalle det det, som andre liker å snakke om, er de beste tidene for å nå kunder.
De føler seg litt mer avslappet.
Du kommer enkelt inn døren.
De blir ikke bombardert av salgsanrop.
Med ordene til en av mine tidligere kunder, som er en usedvanlig sterk selger, sa han, vet du hva, Colleen? Hvis jeg bremser ned og markedet bremser ned, kommer virksomheten vår til å bremse ned med det.
Hvis kundene mine bremser ned og konkurrentene mine bremser ned og jeg bremser ned for å matche dem, er jeg snart ute av drift.
Og han hadde helt rett.
Han satte fart når andre sakket ned, og som et resultat var han alltid nummer én i sin virksomhet.
Så denne sommeren eller denne høytiden, eller denne påsken eller denne våren, eller denne starten på året, hva enn det er for deg, hva skal du gjøre for å få fart når alle andre senker farten?
Ikke glem å sjekke ut: Hvorfor innsidesalg er vinn-vinn!









