Er du egoistisk? | Colleen Francis



Å tro at du eier klientsoloen er et tapende spill. Jeg er lei av å høre selgere og kontoansvarlige hevde at de holder andre utenfor for å beskytte kunden. Sannheten? Kundeoppbevaring og vekst krever en samlet teaminnsats.

For flere strategier som dette, sjekk ut min salgstips videobibliotek på YouTube

Så jeg er lei av å høre selgere, kontoansvarlige, klientsuksessfolk, territorieforvaltere, hva du enn vil kalle deg selv, si at de eier kunden og jobber aktivt for å holde andre utenfor kontoen.
Jeg vet at noen av dere tror at dere gjør det fordi kunden ikke vil snakke med noen andre mens dere prøver å beskytte kunden mot at for mange selgere er involvert.
Men la meg fortelle deg at klientoppbevaring og klientvekst er en lagsport.
Og for at du skal maksimere verdien av kundene dine for firmaet ditt og også maksimere verdien av produktene og tjenestene dine til den kunden.
Og for det tredje, for at du skal maksimere oppbevaringen din, må du ha øyeepler og deltakelse fra alle i virksomheten din.
Kundene dine trenger å høre fra selgerne som avsluttet avtalen og var involvert i den opprinnelige implementeringen.
De må vite at ledergruppen og produktekspertteamet, eller implementeringsteamet eller datavitenskapsteamet er interessert i å gjøre dem vellykkede.
De trenger å høre fra deg ofte, ikke bare når oppbevaringen eller fornyelsen deres er oppe, og de trenger å høre fra lederskapet ditt på seniornivå at de er viktige for virksomheten.
Først når du gjør det og involverer alle lag av lederskap og alle lag med salgs- og produkt- eller tjenesteekspertise, maksimerer du deres oppbevaring, deres vekst, deres verdi for deg og deres verdi for seg selv?

Ikke glem å sjekke ut: Ikke tell disse opp!



Source link

Categories: