Den enkleste måten å få henvisninger på



Henvisninger er uten tvil de mest lønnsomme potensielle kundene du kan få. Men spør etter dem? Det er en annen historie. Her er hvordan jeg kom over min egen motvilje.

For flere strategier som dette, sjekk ut min salgstips videobibliotek på YouTube

Vi snakker ofte om henvisninger som den mest lønnsomme salgsprospekteringsteknikken der ute, og de har helt rett.
Jeg skjønner også at mange av dere ikke liker å spørre om henvisninger, og stol på meg, jeg har vært der.
Jeg hatet det også da jeg var ung i min salgskarriere.
Og jeg skal fortelle deg en ting som virkelig hjalp meg, spesielt i et B til B-miljø.
Dette hjalp meg å komme over frykten min for å be om henvisninger, og det var å begynne å be om interne henvisninger, ikke eksterne henvisninger.
Så i stedet for at jeg føler at jeg ber om henvisninger til deres venner og deres familier og deres kolleger utenfor virksomheten, ville jeg begynne å posisjonere meg selv som en som kunne hjelpe kollegene deres.
Og det ble hva andre avdelinger burde høre om suksessen din? Hvilke leverandører har du som burde høre om suksessen din? Hvilke partnere? Hvilke kunder? Hvilke andre divisjoner? Hvilke andre deler av verden? Hvilke søsterselskaper? Og det var så lett for folk å henvise meg internt til kollegene sine med den typen forespørsel, at det ble lett for meg å utvikle et nettverk eller et økosystem av henvisninger.
En av mine kunder kaller dette å jobbe kjeden, som å jobbe med forsyningskjeden internt og med alle leverandørene og kundene og partnerne deres kunder har.
Jeg liker å kalle det å bygge et salgsøkosystem.
Så hvis du sliter med henvisninger, start med å spørre din nåværende kunde hvem andre du bør snakke med i selskapet, og sett det opp som å dele suksess.
Fordi alle kommer til å ønske at kollegene deres, sjefene deres, lederne og andre i selskapet skal høre om deres suksess.

Ikke glem å sjekke ut: Nøkkelen til salg av sosiale medier!



Source link

Categories: